Zicht op werk

 

Deze pagina belicht slechts een kleine greep uit mijn activiteiten. Neem voor meer info contact met mij op.

 

[Case #1.] ^Merkpositionering John West

 

John West zet de aanval in om haar marktleiderschap terug te winnen. En te behouden! Waar andere aanbieders in visconserven voornamelijk inzetten op volumeverkoop, kiest John West ook duidelijk voor merklading door een marketing(communicatie)strategie voor de komende jaren. In samenwerking met een extern merkenstrateeg heeft John West haar merkstrategie voor de komende jaren vastgesteld. Om deze strategie uit te voeren heb ik voor John West als Interim Marketing Communicatie Manager de volgende projecten uitgevoerd;

Ontwikkeling strategisch marketingcommunicatieplan 2016-2019 aan de hand van de merkpositioneringsdocument

Ontwikkelen shopper insights onderzoek

Oriëntatie en selectie nieuw strategisch reclamebureau

Bijdrage leveren aan New Product Development plan 2016-2019

Ontwikkelen New Business Marketing Strategie (o.a. insite catering, horeca, industrie)


[Case #2.] ^Ontwikkeling felixwerkt.nl

 

In 2014 is gestart met de ontwikkeling van een digitaal platform dat het zoeken en vinden van uitzendkrachten makkelijker en transparanter moet maken. In 2015 is daar felixwerkt.nl. Felix brengt vraag en aanbod binnen één loket makkelijk bij elkaar. Felix versimpelt de keten en biedt transparantie en tijdswinst voor opdrachtgevers. Samen met een team van specialisten heb ik vanuit mijn marketingkennis en ervaring Felix Werkt helpen ontwikkelen tot een uniek platform in de uitzendbranche.

Doelstelling: Transparantie en gemak bieden in uitzendwerk.
Ontwikkeling: Team Uitzendtender


[Case #3.] ^Twitterabri ter ondersteuning (sport-)evenementen Agis Zorgverzekering

 

In 2011 heb ik een succesvolle pilot gehouden met een zogenaamde Twitter abri. Tijdens verschillende zakelijke en sportieve evenementen konden bezoekers en deelnemers informatie delen door middel van live tweet berichten. Berichten werden vertoond na gebruik van een vooraf bepaald woord in combinatie met #.

Doelstelling: Interactie rondom sponsoring en deelname van Agis aan verschillende sport- en zakelijke evenementen. Inzicht verkrijgen over het gebruik en de gebruikers van Twitter tijdens evenementen.
Conceptontwikkeling en ontwerp: Dirk van Mierlo


[Case #4.] ^Helder en overzichtelijk offerteblad en aanvraagformulier Agis Zorgverzekeringen

 

In 2009 heb ik verschillende offertepacks van zorgverzekeraars onder de loep genomen. Uit het daaropvolgende onderzoek bleek dat het offerteformulier en het aanvraagformulier van vrijwel alle verzekeraars als onbegrijpelijk en verwarrend ervaren werd. Aan de hand van de uitkomsten heb ik een nieuw offerteformulier en offerteformulier ontwikkeld. Tot medio 2014 werden deze formulieren zowel offline als online door Agis Zorgverzekeringen gebruikt. In een gehouden consumentenonderzoek [2011] werden de formulieren als meest gebruiksvriendelijk beoordeeld.

Doelstelling: Offerte- en aanvraagformulieren voor nieuwe en bestaande klanten gebruiksvriendelijker maken en inrichten binnen de bestaande administratie systemen.
Conceptontwikkeling en ontwerp: Dirk van Mierlo


[Case #5.] ^Social Media beleid Agis Zorgverzekeringen

 

In onze huidige samenleving neemt Social Media een steeds belangrijkere rol in. Via verschillende platformen laten wij ons informeren. Verbreden wij onze kennis. En onderhouden wij sociale contacten. Voor Agis heb ik een Social Media beleid geschreven. Daaropvolgend is een social media team samengesteld.

Doelstelling: Social Media integreren binnen marketing(communicatie)- en merk strategie. Dichterbij de klant zijn.
Ontwikkeling: Dirk van Mierlo


[Case #6.] ^Beweegprogramma Running Stars

 

Hardlopen behoort tot één van de meest populaire sporten. Echter voor veel mensen blijft de eerste stap om in beweging te komen lastig. Met Agis Zorgverzekeringen is een uniek beweegprogramma ontwikkeld welk klanten hielp om de eerste stappen te zetten in de hardloopsport. Onder begeleiding van een Personal Trainer van het Achmea Health Center trainde men gedurende enkele maanden aan de conditie. Veel deelnemers hadden zich als doel gesteld deel te nemen aan één van de hardloopevenementen zoals Dam tot Damloop. Speciaal voor deze sportievelingen werd het Agis Running Plaza gebouwd. Waar ze na de finish als echte Running Stars werden binnengehaald. Agis Running Stars was een groot succes. Het aantal aanmeldingen overtrof elke verwachting. Er hebben zich vier keer zoveel klanten aangemeld dan verwacht.

Doelstelling: Klanten een laagdrempelig beweegprogramma aanbieden.
Ontwikkeling: Dirk van Mierlo


[Case #7.] ^Internal Branding nieuw kantoor divisie Zorg & Gezondheid Achmea

 

Medio april 2014 verhuisden de onderdelen van de divisie Zorg & Gezondheid Achmea van Amersfoort naar een nieuw locatie in Leusden. Voor de internal branding in het nieuwe pand ben ik met een team verantwoordelijk geweest voor de ontwikkeling en uitvoer hiervan. Zo kregen de 37 verschillende vergader- en spreekruimtes een kenmerk mee welke verwijst naar de regiofunctie van het label Agis Zorgverzekeringen. Het volledige concept, van naamgeving tot creatieve uiting, werd geheel in eigen huis ontwikkeld.

Doelstelling: Ontwikkeling en uitvoering aankleding nieuwe Achmea divisie zorg & Gezondheid huisvesting locatie Leusden. Verankeren van de roots van het label Agis Zorgverzekeringen.
Ontwikkeling: Dirk van Mierlo


[Case #8.] ^Verantwoord, gezond en veilig de weg op. Campagnes voor klanten LeasePlan 

 

In samenwerking met LeasePlan en een grote groep van zelfstandige opticiens (ca. 200 winkels) in Nederland en Vlaanderen heb ik een aantal campagnes ontwikkeld. In de verschillende campagnes en acties zijn klanten en bestuurders van de auto’s van LeasePlan uitgenodigd om in de winkels zich deskundig te laten adviseren, onder andere door middel van oogmetingen, over een perfect zicht tijdens het gebruik van de leaseauto.

Doelstelling: Groep opticiens positioneren binnen specifieke doelgroep als vertrouwd en vakkundig specialist op het gebied van oogzorg. LeasePlan rijders bewust maken van een veilig zicht onderweg.
Conceptontwikkeling en uitvoering: Dirk van Mierlo


En nog veel meer opmerkelijke, verrassende en succesvolle campagnes en events…